Onödigaste samtalsämnet som aldrig ngnsin leder till ngt vettigt, varför tar jag ens upp det?

Ursäktar om det var någon mer som inte fattade någonting utav föregående inlägg. Trodde att ni hade vant er..  Det är väl sällan jag skriver begripligt och sammanhängande?

Kan dela med mig av ett litet tips. Mat-tips. Det är inte varje dag man får det av mig inte. Men det här är min absoluta favorit som jag brukar äta till lunch eller mellanmål.

 
Innehållande:
-Keso
-Banan
-Äpple
-Diverse olika nötter
-Passionsfrukt


Lite olika varje gång dock, man tager vad man haver som vi brukar säga. Men keso, ja keso I love.

Imorgon ska jag åka till Malmö till den där Märy, så blir det utgång ofc. Mucho fun ska det bli. På dagen ska jag och mamma dessutom ut på lite shoppingrunda. Så kommer ju Malin hem också. JIPPIE.

Okej jag kan inte låta bli att uttala mig. Om just uttal. Vi kommer aldrig att sluta fred i "kex-uttals-kriget". Jag säger själv Cheks, och det är väl typiskt skånskt. Tycker att det är en grej som man bråkade vid runt lunchbordet i matsalen när man gick i tvåan. Men, det roligaste argumentet är ändå:
"Det är klart att man säger kex! Det stavas ju med k."

Jaaa men dumma mig. Klart att det uttalas som det låter. Då uttalar jag ju t.ex. kela, kedja, kilometer, helt fel också.  

På återseende.
Chiao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0