För en lång lång tid

Åldersnoja. Saker som gör att jag känner mig så gammal.

-Får ångest över att ens titta på ett glas vin eller en gnutta sprit.
-Är nog den enda under 70 som använder ordet halledar. Dagligen..
-
Lägger tillbaka kläder under 100:- och tänker "visst den var billig men va fan ska jag med den till?"
-Måste gå och lägga mig i tid för jag ska jobba.
-Tvättar av mig smink i vilket tillstånd jag än må vara.
-Har hört mig själv under sommaren både kommentera väder & säga frasen "Nämen oj vad stor du har blivit."
-Jag svär allt mer sällan och det var längesen jag rapade rätt ut vid matbordet och min mamma sa "nämen Frida." Standardgrej. Vet att ni kanske inte trodde det om mig. Men jo.. Jag är ett svin jag med.

Snart behöver jag en kväll bara för att känna att jag fortfarande kan även om jag inte vill. Så att man kan få känna sig som ung igen. Undertecknat Frida Svälj Pettersson 21 år. Frida jag har koll på icas extrapriser, matar fåglar och klagar på hög musik Pettersson 95 år.
 



Kommentarer
Postat av: Marre

Vet du.. jag blir glad mitt i din åldersångest; "Det finns någon fler som jag!" tänker jag..

Och visst är känslan som 95 för man tror att de är ovanligt som man är och man skulle vilja va som "alla andra" - hänga i gäng å va ung å galen med allt va de innebär.. Sen när man väl försöker så.. konstigt nog så känns det inte så jättebra alla gånger; lite falskt. Och helt plötsligt kommer jag på mig själv i sånna stunder att "ack, nä det hade varit trevligare att sitta med ett glas rött och pratat en stund"

Jag menar.. jag är uppe i ånge och nyss varit på en auktion i en liten by (den som heter Kölsillre.. du förstår i morgon) och ojat mig över gamla räffsor, sängar, sparkar, trähinkar.. tyckt att dom gick alldeles för billigt och "Jisses vad fin, den skulle man kunna ha precis vid knuten av huset och ha blommor i.. och bredvid skulle man kunna ha......" Och så där håller jag på! Ser jag nått gammalt hus nära vägen så ber jag mamma och pappa att stanna så man får kika lite, då kan det slinka ur "oj vilka vackra fönster!"

Tant Marre 95.



Men på nått sätt så har jag accepterat att det är så jag är och det är så jag trivs med att vara; har ingen lust att ändra om mig och tycka annorlunda kring saker och ting bara för att det inte passar min ålder.

Så jag lyssnar på Björn Skifs och Dolly Parton, så jag tvättar också av mig smink även om jag festat hårt och håller på somnar, Så jag inser också att jag kanske inte kommer använda kläder som är fina även fast dom är billiga, Så jag ojar mig dagligen över hur alla yngre än mig blivit så stor... - Som att någon skulle orka bry sig när allt kommer omkring? För alla går ju och tänker likadant, är så fokuserad på att göra rätt och vara rätt och vara orolig för hur alla andra tycker och tänker...



Alla är vi egoister och det är ganska skönt. De är som ja sa till en kompis när vi va på badstrand nu i sommar; hon va så orolig när hon skulle byta om under handduken att folk skulle titta på henne och tycka hon va konstig som höll på... "Ja, om du tittar dig om så sitter var och varannan människa likadant och alla är lika orolig, så de är ingen som hinner tänka på hur konstig du ser ut, dom har fullt upp med sig själv"



Jag tycker om Tant Frida... Det gör mig mindre ensam i tantvärlden :) För medge, den är helt okej egentligen.

2010-08-08 @ 17:33:57
Postat av: Frida

Tack söta! Du är så charmig. Är gärna lite "tantig" tillsammans med dig. :) <3

2010-08-08 @ 20:29:12
URL: http://fridatts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0