Hej mitt vinterland nu är jag här!

Efter en livlig och hård helg är jag nu tillbaka välmående och oskadd i Torekov. Livlig ja det var passande ord för mycket har hänt och jag känner att det här med julen och grejer är nog inte bra för mina nerver. För det sägs det ju att mina nerver sitter på utsidan..

Blev ett kvällsbesök på Väla igår. Tillsammans med x-antal tusen andra. Då trodde jag att jag skulle kollapsa inte köpt en enda julklapp och att gå och titta i lugn och ro var ju en omöjlighet. Fick iaf köpt några, och hittade andrum inne på H&M hittade en klänning på rea som jag gav mig själv som ett lugnande hjälpmedel. Träffade även min gamle käre vän Joakim mitt i smeten så det var en trevlig överraskning.

Min katt är också en bidragande stressfaktor. Man får ha ständig koll. Hon blir lite tokig nu när hon inte går ut och springer av sig.


-So where do you come from?
-Iran.
-Oh.. I-ran.

Kan inte låta bli att skratta åt den lilla vitsen från helgen.

Mer another time, nu får jag roa mig med lite semiotisk bildanalys istället som måste bli klar. Det är inte som att ha jullov när man gick på mellanstadiet inte.
Puss & adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0