What goes around comes around?

Ibland så är jag sådär överdrivet tänkande. Ursäkta mig. Totallögn. Jag är alltid det. Vad det ger? Är inte helt säker. Det som jag senaste tiden grubblat över och nästan svurit över är snällhet. För jag tror verkligen på att man ska vara snäll och omtänksam. Helt ärligt, utan baktankar utan att vinna på det själv i slutändan. Nu är mitt största problem att jag är för snäll.

Frågan är vad det är värt? Att man får höra "oh det är så snäll" tjugomiljoners ggr? Medans folk har skyhöga förväntningar på en jämt, de vet att jag ger med mig, jag är den som får mest dåligt samvete av alla för allt. Så när man är snäll så får man alltså skit plus att folk utnyttjar en. Är det värt då? De icke snälla kanske också får skit. Så det kanske inte spelar ngn roll egentligen? 

Kollade på the big bang theory för ett tag sedan och Sheldon sa " So it is true, unknowledge is happiness."

I belive so too..
Men jag tror också på karma så what goes around comes around. Så nej jag är nog inte snäll helt i onödan. Someday someday, you´ll see.

Kommentarer
Postat av: Sarah

hahah jag såg oxå det avsnittet:)Hejje sheldon!!

2010-06-02 @ 21:20:49
URL: http://sarahstark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0