Det snurrar i min skalle

Var beredd på några rader av extremt oviktigt vetande. Har mått så konstigt de senaste dagarna, noll energi, huvudvärk, känner mig helt yr samt att det känns som att mina ben väger ca 1000 kg. Må säga att det känns lite konstigt..


Tänk tänk tänk tänk tänk

Går framåt med mina monologer. Skulle jag tro. Ska försöka att inte tänka ut allting i förhand utan se vart orden tar mig (visst låter det klokt och poetiskt) För faktum är att repa helt själv är varken roligt eller givande.

Mamma läser ur sin telefonbok..
Ma- Spärrnummer
F- Vad är ett sparvnummer för något?
Ma- Ja så att de kan spärra om det händer ngt.
F- Thihi.. Jaja spärr inte sparv..

Och ja på skånska säger vi sparr (med starka r)

Idag har Linnea namnsdag. Grattis. Till mig för jag heter ju juste Ingrid Frida Linnea. Värt att firas tkr jag men någon tårta kan jag inte skymta. Grattis till Linnea också. Hon heter ju trots allt Linnea, lite mer än vad jag gör.

Hej och ivej.
ännu ett skånskt uttryck.. Lite pinsamt kanske..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0