Underbar och älskad av alla (på jobbet går det också bra)

Har haft sån jävla ångest. För snart ska jag göra inträdesprov och jag vill bara ha en bra monolog men varför ska det vara så svårt? Jag vill ju göra något som är jag, och kommer jag inte in så vill jag ju åtminstone veta att jag visat vad jag går för. Men så igår när jag var mitt uppe i att läsa Strindberg och Tjechov så fick jag en snilleblixt.

Martina Haag! Hon är humor och i hennes böcker finns massvis med monolog material. Dock är det ju ingen pjäs. Fast underbar och älskad av alla har iofs gjorts som film..

 

Har hittat min perfekta monolog. Men jag vet inte om jag får göra den. Hur stränga är de? Står inför ett dilemma, ska jag fråga dem först om det är ok? Eller ska jag bara skriva på svarsblanketten där man måste fylla i vad man ska framföra och se om de ifrågasätter? Eller ska jag helt enkelt bara köra på min grej? Om jag gör något som de verkligen gillar så kan de ju inte tacka nej bara för att det inte är en pjäs. Eller kan de?
Vad hände med den skapande skådespelaren i sånna fall?

Nej ärligt jag behöver råd nu. Faktiskt. Verkligen.

To be or not to be
to act or not to act
to go or not to go
that is the question

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0