Att vara eller inte vara

Att vara eller inte vara.. i Skara. Ja, det var frågan. Den är nu besvarad. Jag ska inte vara i Skara. Det sket sig som vi så fint brukar uttrycka det.

Det kändes inte riktigt rätt när jag väl var på plats, blev väldigt osäker om jag ville det här. Ytterligare två år utav mitt liv, dessutom måste jag ändå lägga till ngn mer utbildning för att bli ngt som kan ge mig ett jobb. Tre terminer kostar dessutom 75000 kr och då pratar vi endast utbildning. Stora utgifter för blivande små inkomster, går kanske inte direkt hand i hand. Men jag körde ändå och träffade massor av trevliga och intressanta människor. Hade en skoj dag. När jag väl skulle köra mina monologer så sa de "tack!" innan jag ens var klar och ens hade visat klart det jag hade förberett och det som jag verkligen ville visa.

Det gjorde mig väldigt fundersam, varför hade de sett tillräckligt? Sedan blev det aldrig mer och jag fick åka hem istället.

 
Marieborg. I miss I miss I miss.

Det är klart att man blir ledsen när man inte går vidare och det tär på ens självförtroende att få ett nej. Men jag förstod i efterhand att det var inte för att komma in på skolan som jag ville gå vidare just i den stunden utan det var för att få någon sorts bekräftelse på att man är bra. 

De är kanske bara några få trogna stackare som märkt att det inte kommit upp ngt här på några dagar. Men fortsättning följer..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0