It´s just the wait of the world

Pratade med min kära mor i telefon.

Ma- Vad åt du då?
F- Pasta med pastasås.
Ma- Det åt jag också! Fast utan pasta.. Hade pannbiff istället.


Ibland är det ändå inte så konstigt att jag är som jag är.

 
Höstmysväder! Hittade dock inga höstiga bilder, får ut och fota lite löv, minus allt regn dock. Åt nyss sparrissoppa dessutom. Höstigt passande. Jag tycker om hösten ändå trots att det betyder att vintern står på tur.

Idag på lektionen kunde jag inte låta bli och skratta, så lite förstod jag. Inte ens lite. Ingenting.
"Är det sylabiskt eller melismatiskt? Det är inte riktigt så melismatiskt men ändå en aning. Jag hade en tanke om den där kontrabasen.."

Om exakt en vecka ska jag dessutom ha salstenta på generalbasar och kyrkomusikskit. Hur jag ska klara den har jag inte riktigt listat ut än..


Så denna torsdag som innebär en ledig morgondag tar jag paus från triosonater, Bach & Haydn och lyssnar istället till timo & Daniel Lemma. Som jag väljer att inte analysera för fem öre.

F- David, vart ligger polishuset?
D- Amen Frida nu får du faktiskt ge dig!
F- Va?! Nämen jag faktiskt förnya mitt pass.


X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0