val val val

Min bror fyller år idag så säg grattis till honom om ni glömt!! (Fredrik alltså..)

Har haft en fin helg med massvis av besök. Anna min kusin var här i torsdags sedan i fredags kom Matilda och Malin. Kollade på Oskar Linnros i fredags. Var helt okej dessvärre lite dåligt ljud, mycket folk och fick se snyggingen lite för lite och vänta lite för länge. Varit på stan och shoppat, nya skor b.la. ÄNTLIGEN säger jag bara. Känner mig som en ny människa. Tack så mycket för helgen tjejer, det är alltid ett nöje & kul att få ha er i mitt nya hem.


Filip Berg. Bilderna fick mig till att bli en aning okoncentrerad. Av det jag har sett bra skådis. dessutom..

Alltid dessa män. MEN, hursom.. idag har jag faktiskt tagit mig tid till att rösta. Är jättetrött på val och grejer och är inte ett dugg politiskt insatt. Mitt fokus, som ni kanske har märkt, har inriktats på andra saker.. Mamma blev också en aning förvånad.

Ma- Ja så var vi och röstade förut..
F- Ja det gjorde jag med.
Ma- Va?! Gjorde du?! Ja det var ju..bra!


Men har man rösträtt så bör man utnyttja den framförallt när ett parti som sd är påväg in i riksdagen, det kan man väl inte bara blunda för och anse vara ok?

Kan ju också tycka, finns det inte viktigare saker att lägga pengar på än valkampanjer & gratisprylar som folk ändå slänger och ingen vill ha. Jag vill inte ta emot en massa skit (ok jag fick en moderatkondom och två godisar) som idag t.ex. på stan "en osthyvel från socialdemokraterna så att du kommer ihåg att rösta?"

Juste tack vare min nya osthyvel så ska jag rösta. För det är ju så lätt att missa? Vad hjälper det med alla prylar? Man röstar väl inte på ett parti bara för att de ger en en massa saker. Eller?

Nog pratat om val tycker jag.

Puss & adjö.


Kommentarer
Postat av: Sarah

åååh Filip Berg han e ju sötaste i hipp hipp hora:)

2010-09-23 @ 20:42:05
URL: http://sarahstark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0