Vårsol, vårtecken, vårkänslor

Min lägenhet är min lägenhet. Nu. Tanken har ändå slagit mig ett antal ggr att här finns en historia, innan har det bott ngn annan. En gång var det någon annans hem.

I onsdagsnatt satt jag utanför mitt hus på en bänk just innan jag skulle gå upp. Kommer ett glatt gäng som var påväg till efterfest. En tjej slår sig ner bredvid mig. Hon berättar hur nostalgisk hon blir över att vara tillbaka i sitt gamla hus. Jag förstår henne och berättar att jag bor i 26:an just nu. Fjärde våningen? Tredje fönstret?

Hennes gamla lägenhet. Hon flyttade ut i somras, precis innan jag flyttade in. Sedan följer hon med mig upp och kollar läget och fick se hur 75:an ser ut numera.

Underbart rolig händelse om jag får säga så själv. På Campus är allting möjligt.

  
På tal om mitt hem så har jag köpt påskliljor, flyttat på grejer, köpt en ny liten kruka, satt upp korten som jag köpte i Amsterdam i fönstret. Små förändringar för att få en lite vårigare känsla. Blommor det ska jag nog ta och köpa till mig själv lite oftare...

 
Hittade även ett vårtecken.

Annars en måndag med, läsning i solen, kaffe i solen, besök till Willys, bakning av kakor, tittat på när Jossan färgat Fridas hår, hämtat gästleg till lördag med Idis, städning, långt efterlängtat och behövligt samtal med finaste Matilda.

Mer läsning vore väl behövligt. Men.. imorgon är ju också en dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0