The beginning, the end and everything inbetween

Har haft en riktig pluggdag och börjar att bli liiiite trött på det. Så istället bläddrar jag i mitt bildarkiv från min blogg & påminner mig själv om vad som egentligen hände 2010. Det tycks ju ändå rymmas en hel del på ett ynka litet år.

 
Slutet av 2009 och början av 2010 var det repetitioner & föreställningar
av pjäsen främling i mitt eget hem. Träffade massvis med fina
människor och hade extremt roligt. Vänner från Marieborg kom även på besök
tack vare den pjäsen, så fina.

Det blev ett vilt firande av Matildas 20-års dag. Kom hem
med en hardcore mobil med superspräckt skärm. Kul
hade vi iaf. Nu vet ju alla att mig och Sarah hittar man alltid i mitten.
 
Min stora kärlek till påsken bara växte & vi hade en kanon helg på pepes
& jag fick fler och större påskägg än ngnsin förut. Var lyckligast på planeten.

Såg finaste Timo Räisänen live på tivvan. Försökte sno en plansch, lyckades
aldrig. Fick sedan en i present av Matilda! ♥

Gav Norrköping ett besök och mina fina vänner, jag och Simonizer ramlade
gatan fram till ett öde palace.

Jobbade som funktionär på Siestafestivalen, bland det roligaste jag varit med
om. Tänka sig att jag och festival skulle gå så bra ihop. Fick se helgrymma band
i stil med Johnossi, fibes oh fibes, the hives, teddybears, royksopp & så missade jag
favvis Timo men vad gjorde det när han någon timma senare stod under min poncho ist?

Det var ju bara den där lilla detaljen med att tälta som inte riktigt var min grej..
 
Åkte till gbg över en weekend för att slippa tennisveckans vassaste dag.
Istället partaja med mina fina vänner kolla på Lasse W och hade riktigt
riktigt bra. Waka Waka och sittdans och ökenskämt på heltid.

Tillhörande sommaren var ju även ett sommarjobb på turistbyrån eller
turre som vi säger. Regniga dagar, helsvettiga dagar, vårt fantastiska hightech bord,
massa kaffe, skratt och spanerier.

Efter en sommar med för lite spännande incidenter och äventyr, helt utan
lata dagar på stranden, tokigt festande och sommarflirter så fokuserade jag
istället på hösten 2010. Tog pick och pack och gjorde mig ett eget hem i Växjö.

Första terminen bestod mestadels av sena nätter på stadens två studentpubar,
mys och tokigheter med de nya fantastiska vännerna. Redan är våra minnen
tillsammans många. Och så givetvis massa musik & konst. Förstod direkt att
det här är helt rätt för mig. Växjö I love it.

 
Besökte beloved Hbg för en mangefik Johnossi konsert. Passade även på
att träffa vännerna och vi hade som alltid annars en galen kväll ihop.

Bar sedan av till Gbg för en konsert med det finaste jag vet.
Grät av lycka och gårdagens bekymmer var som bortblåsta.

Sedan blev det jul på stallvägen och hösten hade redan passerat. Dags för jullov
i Torekov istället.

Efter en snöfylld jul med fina presenter ett roligt juldagsfirande, julmys mm
så begav jag och Nina oss iväg till Wien där nyår firades och ett kärt återseende
med gamla vänner. Och ungefär där är vi nu idag va?!

2010 var både bra och dåligt. Precis som alla andra år? Men i slutet av augusti så hamnade jag äntligen på den plats som
jag längtat till och att äntligen få studera och göra framsteg i det som jag vill göra. Tvivlar inte en sekund på 2011, det
blir vad man gör det till och jag ska göra det helt fantastiskt. Med lite hjälp?

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0